Recensie: B.A. Paris – Achter gesloten deuren

Grace heeft een leuke baan waarvoor ze regelmatig naar het buitenland reist. Haar ouders ziet ze niet want die zijn geëmigreerd naar Nieuw-Zeeland. Met haar jongere zus Millie, die het syndroom van Down heeft, heeft ze een erg goede band. In een park ontmoet ze de charismatische advocaat Jack. Ze is meteen weg van hem en ook Millie vindt hem leuk. Grace en Jack trouwen en verhuizen naar het huis van hun dromen, waar Millie later ook bij hen in zal trekken. Hun huwelijksreis brengen ze door in Thailand en daar leert Grace de echte Jack kennen. Als ze weer terug in Engeland zijn, leert iedereen hen kennen als het perfecte koppel. Maar Grace wordt nooit gezien zonder Jack, gaat nooit ergens alleen naartoe en heeft ook geen baan. Is er soms meer aan de hand dan op het eerste gezicht lijkt?

ISBN: 9789026339936 – Ambo|Anthos – Aantal pagina’s: 360 – Literaire Thriller/Psychologische Thriller

*****

4 van de 5 sterren – Kimberley

‘Een simpel boek, dat je in één adem uitleest!’

*****

Grace is een lieve, zorgzame vrouw die de zorg van haar verstandelijk beperkte zusje op zich heeft genomen. Zo trouw als zij is, heeft ze haar familie belooft dat haar zusje bij haar in kan trekken vanaf haar achttiende verjaardag. Kort daarvoor val Grace voor de charmante Jack, die zij in het park leert kennen. Jack vraagt Grace ten huwelijk en vanaf dat moment lijkt het sprookje niet wat het was. Steeds meer scheurtjes die zichtbaar worden in het huwelijk. Jack laat Grace nergens alleen, overal waar zij naar toe gaat is Jack. Al gauw wordt het duidelijk dat Grace alles doet op de manier hoe Jack dat graag wilt. Zo gelukkig als Grace leek, valt haar droom langzamerhand in duigen.

Jack is een succesvolle rijke jongeman, die zijn pijlen direct op Grace richt. Op het moment dat hij Grace ontmoet in het park en ook nog Millie accepteert. Hij lijkt de perfecte man te zijn. Al gauw wordt duidelijk dat Jack een echte controlefreak is. Hij moet de touwtjes in handen hebben en zijn zin doordrammen. Hij dwingt Grace alles op zijn manier te doen.

Millie is het verstandelijk beperkte zusje van Grace. Als zij Jack leert kennen is zij gek op hem en vind hem de liefste man ooit. Al gauw veranderd haar mening en krijgt zij een hekel aan Jack. Millie woont op ‘’school’’ en ziet Grace steeds minder, sinds zij getrouwd is met Jack. Millie kan niet wachten om bij Grace te gaan wonen. Ondanks dit alles is Millie slimmer dan zij zich voordoet.
— Kimberley

*****

Een heerlijk boek om de avonden mee door te komen! De puzzelstukjes vallen snel op hun plek, maar toch wordt het verhaal zeker niet saai!
— Kimberley

*****

Het boek is geschreven vanuit het verleden en het heden, waardoor de puzzelstukjes op hun plek vallen. Doordat het boek vanuit de ik-vorm geschreven is, leest het zeer gemakkelijk weg. B.A. Paris schrijft zodanig, dat het echt een verhaal wordt. Persoonlijk vind ik een schrijfstijl als deze geweldig, de reden waarom is heel simpel. Je kunt het verhaal in je hoofd afspelen tijdens het lezen, je ziet het gebeuren
— Kimberley

Ik staarde hem aan. ‘Wat is dit dan allemaal?’
Hij schudde meewarig zijn hoofd. ‘Je had voor Millie moeten kiezen, dat had je moeten doen.’