Recensie: Davidji – Zonder stress

Recensie: Davidji – Zonder stress

Het dringt door in elk aspect van ons leven. Het infecteert onze relaties, ons lichaam en onze gesprekken. Het laat ons dingen doen en zeggen waar we spijt van krijgen en steekt zelfs andere mensen aan: STRESS!

We hebben er allemaal last van, want stress hoort bij het menselijk wezen. Door zijn jarenlage ervaringen met topatleten, zakenlieden, mariniers en traumaslachtoffers kan Davidji je helpen bij het ontstressen. Met de oefeningen in Zonder stress leer je te ontspannen, je emoties de baas te zijn, effectiever te communiceren, je relaties een boost te geven en op een hoger niveau te presteren.

ISBN: 9401 302 561 – Altamira – Aantal pagina’s: 272 – Zelfhulpboeken

*****

5 van de 5 sterren — Luus

scrollen

Start!

Leer ontstressen door simpele, maar krachtige technieken.’

*****

Iedereen heeft wel eens met stress te maken. Voor sommigen is het zelfs een dagelijks terugkerend aspect in het leven. In dit boek leer je wat stress is, en wat goede en juist slechte stress is. Je leert oefeningen en technieken waarmee je aan de slag kunt om jezelf te ontstressen en om je emoties te leren beheersen.

*****

Dit boek is op een zeer prettige manier geschreven. Duidelijke taal die je zacht tegemoet komt. Er wordt uitgebreid ingegaan op het waarom van iets. Hierdoor begrijp je de materie goed en is het ook makkelijker om het toe te passen in je eigen leven.

Beginners die stress loslaten merken dat vaak op allerlei manieren: sommigen zuchten, sommigen lachen, sommigen vallen in slaap, sommigen huilen, sommigen voelen de ontspanning in hun lichaam, sommigen voelen zich beter gegrond, sommigen hebben heldere momenten, sommigen krijgen nieuwe inzichten, sommigen worden gevoeliger of emotioneler, en sommigen hebben visuele ervaringen. Wanneer je stress loslaat kan zich dat ook fysiek uiten, in de vorm van een licht of zwaar gevoel in je bovenlijf, tintelingen, koude of warme handen of voeten, slapende ledematen en zachte golven energie die door je lichaam stromen. Om je dieper in contact te brengen met je lichaam gaan we een krachtige techniek oefenen die ‘acht ontstressende oefeningen voor je ruggengraat’ heeft. Met deze techniek kun je actief je lichamelijke stress loslaten die je in de loop van de dag tegenkomt en zul je je beter bewust worden van je lichaam.

Wat mij betreft is dit boek voor iedereen. Ik raad het ten zeerste aan dit boek in je boekenkast te zetten. Iedereen heeft wel eens in meer of mindere mate last van stress. Maar ook als je dit bijna niet of helemaal niet hebt, dan is dit boek nog steeds ontzettend leerzaam. De oefeningen en technieken worden in ieder geval in mijn dagelijkse bezigheden een ritueel waar ik veel profijt van zal hebben. Wil je je emoties leren beheersen om zo minder gestrest te zijn, dan is dit boek zeker voor jou. En ook voor mensen die wil leren mediteren of mensen die hier al bekend mee zijn is dit boek een aanrader. De heldere uitleg en de hoeveelheid informatie erover heeft mijn manier van mediteren naar een hoger level gebracht.

50%

50%

272 pagina’s