Recensie: Holly Black & Cassandra Clare – Magisterium 4 – Het zilveren masker

Callum Hunt wordt geconfronteerd met een leven vanachter tralies, verbannen uit de rest van de magische gemeenschap voor wat hij is en voor wat hij zou kunnen worden. Maar een schokkende openbaring heeft hem vrijheid beloofd – tegen een hoge prijs. Zal het hem lukken om sterk te zijn en trouw te blijven aan zijn vrienden en docenten? Of neemt hij het risico, waarmee hij alles zal vernietigen waar hij van gehouden heeft?

ISBN: 9789048835515 – Uitgeverij Moon – Aantal pagina’s: 222 – Fantasy

*****

4 van de 5 sterren – Suzanne

‘In het vierde boek van de Magisterium-serie leren we dat vrijheid een grote prijs heeft, en dat de grens tussen goed en kwaad kleiner blijkt dan je zou verwachten.’

*****

Onze hoofdpersoon Callum Hunt is volgens iedereen de Vijand des Doods: Een duistere tovenaar die probeert aan de dood te ontsnappen. Zijn beste vriendin Tamara is weer terug met haar slimme plannen. En ook Jasper de Winter is weer aanwezig met zijn belachelijke karaktertrekken die hem gek genoeg erg realistisch maken. Ook de kwaadaardige Alex en de manische meester Joseph zijn van de partij.
— Suzanne

*****

Het boek windt er geen doekjes om en begint direct met een knal. Als je bekend bent met deze wereld dan gaan je haren al snel overeind staan. Het boek zit vol avontuur, magie en zelfs een beetje liefde.
— Suzanne

*****

De schrijfsters weten direct hoe ze je aandacht moeten pakken en vasthouden. Na elk hoofdstuk wil je het volgende hoofdstuk lezen. Want je moet weten hoe het verder gaat. De schrijfstijl is simpel maar stijlvol en is niet al te zwaar. Dit boek is geschikt voor kinderen vanaf 12 jaar en ook volwassenen zullen zich verbazen over de magische wereld van het Magisterium.
— Suzanne

Plotseling voelde Call zich door en door moe. “Waarom bent u hier?” vroeg hij aan zijn leraar. “Haat u me?” Dat leek meester Rufus even van zijn stuk te brengen. “Ik haat je niet,” antwoordde hij. Het klonk eerder verdrietig dan boos. “Ik begon juist om Callum Hunt te geven…. steeds meer. Alleen gaf ik ook ooit zo om Constantine Madden… en hij heeft ons bijna allemaal te gronde gericht. Misschien is dat de reden dat ik hier ben: om te zien of ik nog op mijn beoordelingsvermogen kan vertrouwen, of dat ik een tweede keer precies dezelfde fout heb gemaakt.”

Dit boek kun je het beste lezen op een bewolkte dag, liggend op de bank. Het boek is het best te combineren met een warme kop thee of koffie.

50%

50%