Recensie: Janine Bharucha – Masseer zelf je pijn weg

Een stijve nek, een opgeblazen gevoel, oorsuizingen, vermoeide ogen, hoofdpijn… iedereen heeft er wel eens mee te maken. Masseer jezelf de pijn weg bevat 50 eenvoudige massagetechnieken die je zelf tijdens een korte pauze kunt toepassen. De technieken worden stap voor stap in woord en beeld uitgelegd en bestrijken alle delen van het lichaam, van top tot teen. Op die manier kun je elk moment – thuis, op het werk of onderweg – benutten om stress en pijn te verlichten. Je ontspannen, energiek en goed voelen ligt binnen handbereik!

ISBN: 9789022333761 – Manteau – Aantal pagina’s: 95 – Zelfhulpboek

*****

4 van de 5 sterren –Luus

‘Masseren kun je alleen!’

*****

Dit boekje geeft je 50 massagetechnieken die je bij jezelf kunt uitvoeren. Je hebt niemand meer nodig om te ontspannen! Aan de hand van uitleg met illustraties leer je hoe je stijve schouders of nek weer los kunt masseren. Bijvoorbeeld even snel tussendoor op je werk, om die ‘bureau stijfheid’ er uit te krijgen. Alle delen van het lichaam worden meegenomen.

*****

Ieder lichaamsdeel heeft een eigen hoofdstuk in dit boekje. Er wordt op overzichtelijke wijze beschreven hoe je de massage kunt aanpakken

Mijn nichtje Holly sloeg toen ze vijf was haar armen om haar lichaampje heen en zei: ‘O, knuffels zijn zo fijn dat ik mezelf knuffel als er niemand is om me te knuffelen.’
Dat is al een eerste manier om een paar tellen teder voor jezelf te zijn en je eraan te herinneren dat je jezelf aardig vindt. In dit boek reik ik je nog veel meer manieren aan. In welke volgorde ik dat doe? De eerste techniek is niet beter of belangrijker dan de volgende. Het gaat erom wat jij voelt, wat je ziel van je vraagt. Dit is niets zweverigs. Geest, lichaam, en ziel vormen een geheel. Wat goed is voor een onderdeel, is goed voor het geheel.

Heb je een kantoorbaan waarbij je veel zit of zijn je spieren gewoon wat stroever of snel vast? Dan is dit een ideaal boek voor jou! Je kunt jezelf met dit boek leren masseren en de spanning van spieren afhalen. Wie weet bespaar je er een bezoekje aan de masseur mee uit! Het is in ieder geval heerlijk om na een computerdag even alles los te kunnen maken, zonder dat je daar iemand anders voor nodig hebt.

50%

50%

95 pagina’s