Recensie: Jens Høy en Christian Frost – Rolex

Dit boek geeft een prachtig overzicht van allerlei verschillende Rolex-typen, verschillende bijnamen, waar je op moet letten als je een (tweedehands) Rolex wil kopen en de mogelijkheden die ieder type heeft. Heel leuk zijn ook de feitjes rondom het merk en de verschillende types. Wie droegen het soort horloge, waar is het voor gemaakt en welke moeilijkheden kwam Rolex tegen bij het ontwerpen van het specifieke type. Het boek is mooi om te zien en is voor velen misschien eerder een plaatjesboek dan een informatief boek over Rolex.

ISBN: 9789401607902 – Xander uitgevers BV – Aantal pagina’s: 180 – Informatief

*****

3 van de 5 sterren — Stef

‘Als je van het merk Rolex houdt en graag naar plaatjes kijkt, dan is dit een heel mooi boek. Gewoon een lekkere pageturner.’

*****

Voor een ieder die graag een beetje mee wil kunnen praten over het merk Rolex, en die er tot op vandaag te weinig kennis van heeft. Koop dit boek en je bent boven gemiddeld op de hoogte van de ins en outs betreffende Rolex. Ik heb wel het idee dat je er minder aan zult hebben als je al wat meer weet over het merk. De belofte dat je na het lezen van dit boek een neppe van een echte kunt onderscheiden is overrated.

— Stef

******

Het is een uiterst prettig manier van schrijven. Het boek neemt je aan de hand en leid je een weg door een wereld die Rolex heet.
— Stef

Hans Wilsdorf had de reputatie een vrijgevig man te zijn, een reputatie die hij tijdens de tweede wereldoorlog bevestigde. Als Britse officieren gevangen werden genomen, pakte Duitse soldaten vaak hun Rolex horloge af. Toen Wilsdorf dat ter ore kwam, bood hij de Britse officieren de mogelijkheid een nieuw horloge bij Rolex te bestellen. Die horloges werden vanuit Zwitserland met hulp van het Rode Kruis bij de Duitse gevangenkampen afgeleverd. Bij het horloge zat een brief, vaak ondertekend door Wilsdorf zelf, waarin stond dat de ontvanger het horloge pas na de oorlog hoefde te betalen. In totaal werden er op die manier zo’n 3000 horloges bij Britse officieren afgeleverd.

Dit boek is voor een ieder die wil kunnen meepraten over het merk Rolex, voor die persoon die het leuk vind er zelfs een beetje meer van te weten. Technische details zijn, afgezien van wat afmetingen en keuzes voor bepaalde metalen, redelijk tot een minimum beperkt. Iets wat een echte kenner misschien meer interessant vind.
— Stef

20%

80%