Recensie: Liesbeth Rasker – Pinnen in Mongolië

Dit boek laat zien dat reizen écht voor iedereen is, en dus niet alleen voor die zuipende puber of mediterende veertiger. En dan niet een reis waarbij alles van tevoren al geboekt of geregeld is, maar één waarbij ruimte is voor nieuwe paden en onbekende plannen. Daarvoor hoef je niet meteen vijf maanden naar de rimboe; drie weken binnen Europa kan ook al heel avontuurlijk zijn. Het gaat vooral om de mindset: zolang je nu nog niet weet waar je volgende week zal slapen ligt de wereld aan je voeten.

ISBN: 9789041713698 – Uitgeverij Rainbow – Aantal pagina’s: 271 – Reizen

*****

5 van de 5 sterren — Kaylee

‘Hét boek voor iedere (nog twijfelende) backpacker!’

*****

Dit boek is een absolute aanrader wanneer je met je backpack op reis gaat (of nog twijfelt om dit te gaan doen). Wat neem je mee in je backpack en hoe pak je deze in? Waar kun je de beste hostels boeken? Waar scoor je de goedkoopste ticket? Welke apps zijn ontzettend handig op reis? Liesbeth Rasker leert je in Pinnen in Mongolië hoe backpacken werkt, vertelt over haar eigen reizen en deelt haar tips.

*****

Liesbeth heeft humor en dit lees je absoluut terug. Ze beschrijft haar eigen reisavonturen en ik moest soms hardop lachen om haar belevenissen. Daarnaast schrijft ze duidelijk en krijg je een goed beeld van een backpackreis.

‘De allereerste keer dat ik een hostel sliep was in Beijing. Tijdens het boeken had ik gekozen voor een privékamer: het idee om met allemaal vreemde mensen op een kamer te liggen was me nog even te veel van het goede, en bovendien zou ik na zo’n lange vlucht echt wel behoefte hebben aan gewoon een goede nachtrust. Na een eerste dag waarin ik vooral bezig was geweest met niet bezwijken onder de hitte (34 graden met een luchtvochtigheid van rond de 70 procent) en mijn jetlag (ik was net aangekomen uit Amsterdam), mocht ik die avond dan eindelijk meemaken waar ik al zoveel vrienden luidkeels over had horen jubelen. Dat je in je hostel een biertje drinkt, met om je heen mensen uit alle hoeken van de wereld – mensen die je niet kent, maar met wie je binnen vijf minuten een gesprek hebt.’

Dit boek is voor iedere reiziger die (alleen) een backpackreis gaat maken of nog twijfelt om dit te doen. Je krijgt alle tips en tricks mee van ervaren backpacker Liesbeth, zodat jij voorbereid kan vertrekken. Twijfel je nog over een solo backpackreis? Lees dan vooral dit boek, want het overtuigt je dat je gewoon moet gaan!

55%

45%

271 pagina’s