Recensie: Sarah Pinborough – Wat jij niet ziet

Louise is een alleenstaande moeder. Tijdens een zeldzaam avondje uit ontmoet ze een man en valt als een blok voor hem. De maandag erop ontmoet ze haar nieuwe baas, David. De man uit het café, die getrouwd blijkt te zijn, en die zegt een fout te hebben begaan. Dan ontmoet Louise Adele, de vrouw van David. De twee raken bevriend en Louise leert een heel andere kant van David kennen. Er lijkt iets goed mis in hun huwelijk. Louise wil weten wat…

ISBN: 9789044350586 – Uitgeverij The House of Books   – Aantal pagina’s: 351 – Psychologische thriller

*****

4 van de 5 sterren – Kimberley

‘Een spannend eind die niet te voorspellen was!’

*****

Het boek wordt vanuit twee perspectieven vertelt, Adele en Louise.
Louise is een alleenstaande moeder van vierendertig, die in geen jaren een man om zich heen heeft gehad. Een moeder die veel tijd en liefde besteed aan de opvoeding van haar zoon, maar ook verdwaald in de vele wijntjes alleen op de bank. Ze is hopeloos verliefd op David en worstelt met het idee dat haar ex man weer een baby verwacht. Vervolgens in een tweestrijd beland, tussen David en Adele.

David is een succesvolle psychiater. Hij is de baas van Louise en de man van Adele. Hij is een mysterieuze charmante man waar de vraagtekens keer op keer bij neergezet worden. Hoe zit hij nou werkelijk in elkaar? Wat wilt hij bereiken met Louise en of met Adele? David speelt een grote rol in het verhaal, het gaat ten slotte allemaal om David.

Adele, de vrouw van David, is afgesloten van de buitenwereld. Ze mag niets en is hopeloos om een goede vriendschap te sluiten. Ze woont in een mooi groot huis, waar zij dag in en dag uit haar dagen lijkt te slijten. Adele houdt alles geheim voor David en lijkt hem uit de tent te willen lokken. Een gelukkig getrouwde vrouw, die de schijn graag ophoudt.
— Kimberley

*****

Eenmaal in de greep van het boek, zorgt het voor slapeloze nachten. Je wilt weten wat er aan de hand is met Adele en waarom David zo doet. De spanning is om te snijden. De wending op het einde vond ik eigenlijk wel een beetje teleurstellend. Een spannende wending op het eind, zorgde ervoor dat ik ergens diep teleurgesteld was. Dit vooral omdat ik het bij het verkeerde eind had! Toch moet ik bekennen dat ik blij verrast ben door deze interessante twist!
— Kimberley

*****

Het boek is vanuit twee perspectieven in de ik persoon geschreven. Dit zorgt ervoor dat je het verhaal van alle kanten kunt bekijken. Door de vlotte korte hoofdstukken, spring je gemakkelijk over van Adele naar Louise. Door deze manier van schrijven van Sarah P wordt je echt in het verhaal gezogen en kan je het boek niet meer wegleggen! De manier van schrijven, zorgt ervoor dat je in het verhaal stapt.
— Kimberley

‘Ik hou van mijn man. Dat deed ik al vanaf het moment dat ik hem voor het eerst zag en ik zal voor altijd verliefd op hem blijven. Ik zal dat nooit opgeven. Dat kan ik niet.
Ik wil niet op een verschrikkelijke plek eindigen met geschifte mensen om me heen. Ik wil niet dat er met mijn hoofd wordt geknoeid. Daar ben ik niet sterk genoeg voor. En ik ben ook niet sterk genoeg om zonder David verder te leven.’

Een heerlijke kop koffie, in de avond met een dekentje op de bank. Alle lichten uit en de spanning voelen!

50%

50%