Recensie: Wayne Dyer – Niet morgen maar nu

Volgens dr. Wayne Dyer hebben we allemaal een ‘mentale achilleshiel’, bewust of onbewust. Hierdoor vallen we vaak terug in onproductief gedrag, waardoor we nooit werkelijk gelukkig of succesvol worden. Wayne Dyer leert ons in dit boek hoe we deze zwakheden kunnen opsporen en hoe we kracht en inspiratie kunnen vinden zonder belemmerd te worden door onze kwetsbare plekken.
Veel mensen hebben vaak het gevoel geen controle te hebben over hun gevoelens of reacties. Dyer leert ons het heft in eigen handen te nemen en ons gedrag niet te laten bepalen door moeilijke situaties. We moeten beter luisteren naar onze eigen behoeften en verlangens en ons minder zorgen maken over wat anderen denken. Pas dan zullen we echt onafhankelijk zijn en kunnen we ten volle van het leven genieten.

ISBN: 9789022992876 – A.W. Bruna Lev. Uitgevers – Aantal pagina’s: 239 – Informatief

*****

5 van de 5 sterren — Luus

‘Wayne leert ons dat het belangrijk is om nú actie te ondernemen in het maken van keuzes die we nodig hebben voor een beter leven.’

*****

Dit boek leert je op zeer praktische wijze en in 11 hoofdstukken hoe je jezelf kunt bevrijden van het idee dat we geen controle hebben over onze emoties. Elk hoofdstuk beantwoordt een vraag, zoals: ‘kun je jezelf zonder klagen aanvaarden’, ‘ben je vrij van schuldgevoelens’ en ‘heb je geleerd effectief te falen’. Met dit boek zul je aan het werk moeten, maar daar zul je geen spijt van krijgen.

*****

Het boek is vlot geschreven en opgedeeld in overzichtelijke stukken. Wayne drukt je met de neus op de feiten en legt hierbij goed uit hoe het in elkaar zit, vaak met vragen en voorbeelden. Dit maakt het een prettig boek om te lezen.

‘Je kunt je beter laten leiden door een verlangen naar groei dan door een drang om je tekortkomingen goed te maken. Wanneer je erkent dat je altijd kunt groeien, veranderen, beter en groter kunt worden, dan is dat genoeg. Wanneer je besluit immobiel te worden of pijnlijke emoties te ondergaan, dan heb je een beslissing om niet te groeien genomen. Groeimotivatie betekent je levensenergie gebruiken voor groter geluk, wat totaal anders is dan vinden dat je jezelf verbeteren moet omdat je gezondigd hebt of omdat je op de een of andere manier onvolmaakt bent.’

Vind je het prettig om vragen toegeworpen te krijgen over hoe je over je leven denkt en hoe je dingen aanpakt? Schrik je niet terug van directe vragen die je dichter bij jezelf brengen, durf je de controle te nemen en om aan jezelf te werken naar een beter leven? Dan is dit boek echt wat voor jou.

50%

50%

239 pagina’s