Recensie: Caroline van Keeken – Een goed huwelijk

In het slotstuk van hun carrière moeten Nederlandstalige zangers Ron en Ben nog één dag op pad met hun twee grootste fans Maartje en Marloes. Ze ploegen zich met moeite door de dag heen en doorstaan alle clichés die bij een Meet & Greet horen, terwijl ze liefdevol terugblikken op hun succesvolle carrière.

ISBN: 9789 072 603 623 – AFdH Uitgevers – Aantal pagina’s: 56 – Kort verhaal

*****

5 van de 5 sterren — Jacky

‘Een kort verhaal dat diep zijn groeven achterlaat en je die pijnlijke steek in je onderbuik bezorgt, maar dat je tegelijkertijd een warm, liefdevol gevoel geeft.’

*****

Ron en Ben hebben een succesvolle carrière achter de rug als zangers van het Nederlandstalige lied. Het verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van Ron. Hij laat je voelen hoeveel hij geeft om Ben. Dat hun leven samen ten einde loopt is voor hem dan ook bitterzoet. Je leert Ron steeds beter kennen. Ben wordt voor de lezer beschreven en op een voetstuk gezet door Ron. Maartje en Marloes brengen het ergste in je naar boven. Vanaf minuut één erger je je kapot aan hun gedrag, maar ze zorgen er ook voor dat er af en toe een giecheltje aan je ontsnapt tijdens het lezen.
— Jacky

*****

De ongemakkelijke sfeer wordt goed overgebracht. Ben en Ron vinden het vreselijk om de hele dag bij hun twee fans te zijn en dat voel je als lezer enorm. Tegelijk pink je aan het eind een traantje weg om het afscheid dat de twee zangers nemen van hun tijd samen. De illustraties door Wilma de Bock versterken het kitscherige imago dat schuilt achter de sterren en de fans van het Nederlandstalige lied en maken dat het verhaal meer vorm krijgt.
— Jacky

*****

Vanaf de eerste zin weet je dat je binnen no-time bij het eind wil zijn. In een klap zit je in het verhaal.
— Jacky

Maartje en Marloes kennen elk nummer uit hun hoofd. Ik word daar nerveus van, ben bang dat ik betrapt word op een paar regels tekst die ik zelf ben vergeten. Ze hebben eerst een uur kirrend rondgelopen door mijn woonkamer. Bleven staan voor elk fotolijstje, en voor de muur met gouden platen. Ben, de wandelende anekdotemachine, had overal een verhaal bij dat tot nog meer gekir leidde. Ik was hem er dankbaar voor, blij dat ik alleen voor koffie en thee hoefde te zorgen. Niet dat ik nooit iets te vertellen heb, maar Ben is van de gesprekjes.

9-wijn-maan

Wil je nog niet aan een nieuw boek beginnen, maar heb je wel zin om je kort te wanen in een andere wereld? Dan is dit jouw boek! Lees het na het eten met een wijntje en een dekentje op een comfortabele leesstoel

50%

50%

56 pagina’s