Recensie: Claudia Vanzegbroeck – Zwoele ritmes

Tara gaat gebukt onder haar duffe kantoorbaan in hartje Brussel en balanceert op de rand van een burn-out. Dat ze op het punt staat om te trouwen geeft haar bestaan wat glans. Maar dan, tijdens een swingend feest bij haar beste vrienden Dan en Rebecca, betrapt ze haar verloofde Jason met een ander. Diep geschokt belandt Tara algauw in een burn-out. Ze verliest haar flat en haar job en beseft dat ze er nu alleen voor staat.
Miguel, een gepassioneerde popster met Puerto Ricaanse roots, moedigt haar aan om de dromen die ze altijd heeft genegeerd waar te maken. Zal Tara hierin slagen en uiteindelijk weer geluk in haar leven vinden?

ISBN: 9789051799736 – Uitgeverij Gopher – Aantal pagina’s: 294 – Roman

*****

2 van de 5 sterren – Nienke

‘Ontdek de zwoele ritmes van de danswereld en de romantiek en laat net als Tara jouw dromen werkelijkheid worden.’

*****

Wanneer Tara haar verloofde Jason met een andere vrouw betrapt, krijgt ze een kans om samen met haar vriendin Rebecca en Rebecca’s man Dan naar Miami te verhuizen. Hier woont ook Miguel, een popster in wording. Tara wil haar dromen waar maken en weer gaan dansen en krijgt de kans om les te volgen van Miguel’s danstrainer Tina. Als Tara verliefd wordt op Miguel en de twee steeds dichter naar elkaar toegroeien, besluit ze alles op alles te zetten om bij zijn dansteam te komen.
Doordat Tara vrij onrealistisch en enorm emotioneel overkomt – hier werd vaak de nadruk opgelegd – was het lastig om uiteindelijk nog met haar mee te leven.

— Nienke

*****

Het verhaal speelt zich voor het grootste gedeelte in Miami af. Echter was er weinig spanning, waardoor het verhaal traag vorderde. Alles leek wat te perfect en het is snel te raden wat er gaat gebeuren.
— Nienke

*****

Het verhaal is vlot geschreven en kwam ook vrij snel op gang. Het is als Nederlander ook simpel te volgen, aangezien het in het Vlaams geschreven is. In de eerste tiental pagina’s is de achterflap eigenlijk al beschreven. Je weet wat je te wachten staat en dan moet je eigenlijk nog het hele boek door zonder echt een verrassend einde. De uitwerking laat wat te wensen over en het einde komt abrupt; het voelt niet afgemaakt.
— Nienke

‘Naarmate de show vorderde, begon ik me meer op mijn gemak te voelen. Geleidelijk aan verdween mijn plankenkoorts en mijn bewegingen werden soepeler. Toen de show bijna was afgelopen, viel alle spanning van me af. Het publiek applaudisseerde luid voor Miguel. Een joelende menigte vroeg om meer. Bij zijn laatste nummer mochten de dansers het podium verlaten. Opgelucht dat alles goed was verlopen, holde ik de anderen achterna, op weg naar de kleedkamer.’

Lees dit boek lekker bij het strand met een margarita, net zoals de hoofdpersonen ook vaak doen.

100%

0%