Recensie: Jennifer L. Armentrout – het probleem met voor altijd

Het probleem met voor altijd is een prachtige young adult-roman van Jennifer L. Armentrout. Mallory heeft zichzelf in haar jeugd aangeleerd zo onzichtbaar mogelijk te zijn. Hoewel haar leven inmiddels veel beter is geworden, wordt ze alsnog geleid door angsten. Dan loopt ze Rider weer tegen het lijf. Ze kent hem van vroeger, uit dat andere leven. Hij beschermde haar destijds en doet dat nu weer. Maar gaat het met Rider zelf wel zo goed? Jennifer L. Armentrout beschrijft in Het probleem met voor altijd prachtig de ontwikkeling van een jonge vrouw die haar schulp kruipt.

ISBN: 9789401910347 – Uitgeverij Zomer & Keuning – Aantal pagina’s: 430 – Young Adult

*****

5 van de 5 sterren – Mariska

‘Een ontroerende Young Adult over het terugvinden van je stem, vriendschappen en het probleem met voor altijd.’

*****

Met een droge keel keek ik naar Ainsley. Ik had haar nog nooit willen vertellen over de dingen waar ik het nooit over had, maar ineens voelde ik de behoefte in mijn buik en in mijn borst. Ik trok mijn tong los van mijn verhemelte. ‘Ik heb moeite met geluid en praten.’ Mijn wangen werden warm en ik keek naar het kussen dat ik vasthield. Het was moeilijk uit te leggen waarom een schoolfeest al teveel zou zijn. ‘Ik moest wel stil zijn, want meneer Henry had een hekel aan… lawaai. Hij had aan veel dingen een hekel, maar als ik stil was, dan was er meestal niets aan de hand.’
— Mariska

*****

De treffende gebeurtenissen maken dat dit boek je in je greep houdt. Je kunt niet anders dan meeleven met de personages. Het ene hoofdstuk lees je met een glimlach op je gezicht en het andere hoofdstuk met een traan op je wangen.
— Mariska

*****

Dit boek is geschreven in de typische schrijfstijl van Jennifer L. Armentrout.
Het is vlot en treffend geschreven, hierdoor zit je direct in het verhaal en grijpt het verhaal je enorm aan.
— Mariska

‘Met een droge keel keek ik naar Ainsley. Ik had haar nog nooit willen vertellen over de dingen waar ik het nooit over had, maar ineens voelde ik de behoefte in mijn buik en in mijn borst. Ik trok mijn tong los van mijn verhemelte. ‘Ik heb moeite met geluid en praten.’ Mijn wangen werden warm en ik keek naar het kussen dat ik vasthield. Het was moeilijk uit te leggen waarom een schoolfeest al teveel zou zijn. ‘Ik moest wel stil zijn, want meneer Henry had een hekel aan… lawaai. Hij had aan veel dingen een hekel, maar als ik stil was, dan was er meestal niets aan de hand.’’

Lees dit boek wanneer je er echt de tijd voor kunt nemen. Met een doos tissues voor de tranen en een glas water voor de brok in je keel. Dit boek laat je sprakeloos achter.

80%

20%