Recensie: Sarah Morgenthaler – Droomuitzicht

De carrière van voormalig Hollywoodlieveling River Lane lijkt voorbij. Vastbesloten om opnieuw te beginnen, achter de camera deze keer, wil ze een documentaire opnemen over het pittoreske stadje Moose Springs. Dat zou eenvoudig moeten zijn, maar de bewoners moeten niks van haar hebben. Toch wil ze deze docu maken en zichzelf bewijzen, wat er ook voor nodig is. Of welke berg ze hier ook (letterlijk) voor moet beklimmen.

Easton Lockett mag dan een goedmoedige reus zijn, hij weet alles van survival. Als hij iedereen bij de les houdt, kan hij River en haar crew veilig over Mount Veil leiden. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. De natuur is wilder dan ooit, de cameraman lijkt vastbesloten om in een ravijn te belanden en de actrice is mooi, maar kent geen angst. Dat hij als een blok valt voor River maakt zijn werk er niet eenvoudiger op en hij weet niet hoe lang hij haar prachtige lach nog kan weerstaan. Als het weer omslaat en iedereen in gevaar komt, moet Easton alles uit de kast halen om de groep weer veilig thuis te krijgen…

ISBN: 9789400513211 – Uitgeverij A.W. Bruna – Aantal pagina’s: 365 – Roman

*****

5 van de 5 sterren – Kaylee

‘Ultieme roman waar vanaf het eerste moment bekend is dat er liefde in de lucht hangt.’

*****

River Lane is een Hollywoodactrice die door wil breken als producent. Ze reist met haar vrienden Bree en Jessie af naar het stadje Moose Springs. Ze gaan daar een documentaire maken over de schoonheid van het stadje, waarbij ze ook de berg Mount Veil willen beklimmen.
Bij het draaien van de eerste scenes maakt River kennis met Easton. Ze is meteen weg van hem en vooral van zijn enorme baard. Wanneer het drietal de berg gaat beklimmen, gaat Easton mee als gids. Onderweg slaat de vonk tussen River en Easton flink over, maar wanneer er onverwachts dingen gebeuren op de berg, blijkt dat ze flink moeten vechten.

Easton Lockett is inwoner van het dorpje Moose Springs en houdt zich vooral bezig met het begeleiden van bergbeklimmingen als gids. Wanneer hij op een dag stopt voor een lifter, blijkt het River te zijn die haar documentaire maakt. De twee komen met elkaar in contact en Easton begeleidt River, Bree en Jessie op hun tocht naar de top van de Mount Veil. Op weg naar de top slaat de vonk volledig over tussen Easton en River, maar is dit genoeg voor een toekomst samen?

*****

Droomuitzicht maakt je gewoon blij en vrolijk. Je leest het opbloeiende liefdesavontuur van Easton en River. Dit gaat gepaard met spannende gebeurtenissen tijdens de bergbeklimming, maar als lezer voel je gewoon dat het wel goed komt tussen die twee.

*****

Net als de andere twee boeken uit deze serie is ook Droomuitzicht een heerlijk liefdesverhaal om te lezen. Vanaf het eerste moment is wel bekend dat er liefde in de lucht hangt tussen Easton en River, maar dit wordt langzaam opgebouwd. Ik vind het leuk dat de opbloeiende liefde wordt beschreven tijdens een, soms gevaarlijke, bergbeklimming. Dit maakt het verhaal niet zo standaard en geeft het een verrassende wending. Het boek leest heerlijk weg en heb je zeker weten vrij snel uit.
Dit boek is het laatste deel in de serie van Sarah Morgenthaler, maar is absoluut los te lezen van de andere delen.

‘Heel even dacht River dat hij haar ging kussen. Aan de blik in zijn ogen toen hij naar haar keek, zag ze dat hij het zat te overwegen. Ze kneep in zijn hand om aan te geven dat waar hij ook over zat te piekeren zij dat helemaal goed zou vinden, en schoof wat meer naar hem toe. Hij kwam iets omhoog en leunde op zijn elleboog, zodat hun handen tussen hen in kwamen.
‘Hé Easton! De koekjes zijn op, man. We gaan door met UniMagP.’
‘En zo verstoor je een prachtig moment.’ River zuchtte en legde haar hoofd weer op de rots. ‘Je wordt bedankt, Jessie.’

Dit boek lees je het liefst op een ligbedje in de zon met een verkoelend drankje. Je leest de avonturen in het koude Moose Springs lezen, dit zal je extra waarderen wanneer de zon lekker schijnt.