Recensie: Wendy de Liefde – Ho-ho-hopeloos verliefd

Als Kato vlak voor kerst gedumpt wordt door Gideon en tegelijkertijd opa Coos – haar beste vriend – uit haar leven glipt, neemt ze een drastisch besluit. Ze boekt halsoverkop een vlucht naar Curaçao. Weg van alle familieverplichtingen en haar gesettelde vrienden en zo dicht mogelijk bij haar lieftallige opa dankzij alle warme herinneringen aan hem die het eiland met zich meebrengt.

Dan vindt ze vlak voor vertrek bij het opruimen van haar opa’s spullen een brief. Een brief die haar reis naar paradijselijk Curaçao een hele andere wending zal geven…

ISBN: 9789493265356 – Uitgeverij Dutch Venture Publishing- Aantal pagina’s: 134 – Roman

*****

5 van de 5 sterren – Kaylee

Ho-ho-hopeloos verliefd zorgt ervoor dat jij volgend jaar kerst op Curaçao wilt vieren.’

*****

Wanneer Kato gedumpt wordt door haar vriendje en haar opa overlijdt, weet ze zich even geen raad meer. Wanneer ze bij het opruimen van het huis van haar opa een brief ontdekt, zorgt de inhoud van de brief voor veel vraagtekens. Om antwoorden te vinden besluit ze af te reizen naar Curaçao, de plek die haar vragen zou kunnen gaan beantwoorden.

Wanneer ze voor het eerst van haar leven in een vliegtuig stapt, ontmoet ze Maurits en zijn vrienden. Het gezelschap gaat kerst vieren op het eiland en zij nemen Kato mee op sleeptouw. Vanaf het eerste moment is er een vonk te ontdekken tussen Kato en Maurits, maar doordat hij een relatie heeft probeert ze hier niet te veel aandacht aan te besteden.

Kato gaat op zoektocht naar de persoon die beschreven wordt in de brief, maar zonder resultaat. Wanneer Maurits besluit om haar te gaan helpen komen ze samen verder. Kato ontdekt meer over het verleden van haar opa en haar familie, iets wat ze totaal niet verwacht had. Wat ze ook niet verwacht had, is de dat de vonk tussen haar en Maurits toch wel wat meer gaat knetteren…

*****

Ho-ho-hopeloos verliefd staat in het teken van liefde. Zowel romantische liefde als liefde binnen families en vriendschappen. Vanaf het eerste moment dat Kato en Maurits elkaar ontmoeten heb je het vermoeden dat er iets gaat spelen tussen die twee, maar dit neemt nogal een verrassende wending. Daarnaast speelt familie een belangrijk thema binnen het boek, de goede band met familieleden en de soms juist mindere band die er kan zijn.

*****

Wendy de Liefde doet haar achternaam eer aan, want ze kan heel goed schrijven over de liefde. Ze heeft een leuk verhaal geschreven dat je in no-time uitleest.

‘Hoewel ik mezelf heb voorgenomen deze missie in mijn eentje te volbrengen, weet ik ook dat ik niet anders kan dan mijn ego opzij te zetten en deze kans met beide handen aan te grijpen. Hij heeft gelijk, een extra paar ogen en stel hersenen kunnen weleens goed van pas komen. Daarbij kent hij het eiland beter dan ik dankzij Caspers verhalen. Wie ben ik dan om zo’n aanbod te weigeren?’

Dit boek lees je naast de kerstboom met een grote warme kop chocolademelk óf tijdens je reis naar de bestemming waar je kerst gaat vieren.

95%

5%