Recensie: Dale Carnegie – Hoe je vrienden maakt en mensen beïnvloedt

Recensie: Dale Carnegie – Hoe je vrienden maakt en mensen beïnvloedt


How to Win Friends and Influence People verscheen voor het eerst in 1936. Deze wereldwijde bestseller is tijdloos en nog steeds zeer relevant. Het heeft al miljoenen mensen geholpen, zowel zakelijk als privé. Nu kun jij lezen hoe je het maximale uit jezelf haalt. Succes komt voornamelijk door het vermogen om ideeën te uiten, leiderschap te tonen en enthousiasme op te wekken bij anderen, aldus Dale Carnegie.

Hij leert je drie technieken om met mensen om te gaan, zes manieren om jezelf geliefd te maken, twaalf stappen om mensen te overtuigen en negen manieren hoe je mensen kunt veranderen zonder ergernis op te wekken. Op praktische wijze en aan de hand van anekdotes leer je hoe je ervoor zorgt dat mensen zich gewaardeerd en belangrijk voelen.

Dale Carnegie was een Amerikaans schrijver, spreker en ontwikkelaar van beroemde cursussen in zelfverbetering, verkoop, bedrijfstraining en openbaar spreken.

ISBN: 9043 029 939 – Pearson Benelux B.V. – Aantal pagina’s: 298 – Zelfhulpboeken


*****

5 van de 5 sterren — Luus


scrollen

Vanaf hier weet je binnen één minuut of dit boek bij je past.

Start!

Recensie in één zin

Leer met mensen omgaan, jezelf geliefd te maken en anderen te overtuigen en veranderen zonder ergernis op te wekken.’

Wat heb ik aan dit boek?

*****

Dit boek geeft je handvatten voor de omgang met anderen. De omgang met vrienden, je partner, familie of een zakenrelatie. Wat zijn nou de belangrijkste dingen om te doen (of juist niet te doen), om een optimale relatie te onderhouden? Dat leert Dale Carnegie je in zijn boek in vier delen:
Deel 1: Basistechnieken voor het omgaan met andere mensen
Deel 2: Zes manieren om jezelf bemind te maken
Deel 3: Hoe je anderen tot jouw standpunt kunt bekeren
Deel 4: Wees een leider: hoe je anderen kunt veranderen zonder aanstoot te geven of onlustgevoelens op te wekken

— Luus

Schrijfstijl

*****

Het boek begint met een ‘Hoe en waarom dit boek werd geschreven’ en negen suggesties om zo veel mogelijk uit dit boek te halen. Hij raad aan om dit boek meer dan één keer te lezen en het overal mee naartoe te nemen, het te zien als je nieuwe handboek dat je kunt raadplegen om je dagelijkse problemen op te lossen. In elk hoofdstuk begint Carnegie met een of meerdere verhalen waarmee hij de titel uitlegt (bijvoorbeeld: Wie honing wil verzamelen moet de bijenkorf niet omstoten). Hij wisselt af met verhalen van zijn cursisten en zijn eigen ervaringen. Ieder hoofdstuk sluit hij af met een opsomming van de technieken.
— Luus

Passage uit het boek

Op dit ondermaanse bestaat er slechts één manier om andere mensen zo ver te krijgen dat ze iets doen. Heb je daar ooit bij stilgestaan? Inderdaad, slechts één enkele manier. En dat is ervoor zorgen dat die ander het graag wil doen. Onthoud dus goed: er is géén andere manier.
Vanzelfsprekend kun je er wel voor zorgen dat iemand jou zijn horloge geeft, als je hem met de loop van een revolver tussen de ribben port. Je kunt ook zorgen dat jouw werknemers hun medewerking verlenen (totdat je je hielen hebt gelicht) door hen met ontslag te dreigen. Je kunt een kind dwingen te doen wat je verlangt – door met een pak slaag of met een boeman te dreigen. Maar al deze lompe methoden roepen uiterst ongewenste repercussies op. De enige manier waarop ik jou iets kan laten doen is datgene geven dat je verlangt.

Voor wie is dit boek?

Dit boek is voor iedereen! Iedereen kan wel wat hulp gebruiken in het maken van vrienden of het onderhouden van relaties. Ook in het zakenleven kan dit boek goed toegepast worden om te leren hoe je klanten het beste kunt benaderen en deze relaties onderhoud. Je leert klachten op te vangen , breekt met denken in kringetjes zodat er nieuwe gedachten kunnen ontstaan, vergroot je populariteit en je invloed en mensen enthousiasmeren. Voor iedereen handige tools om te kennen. Het boek is niet voor niets wereldwijd meer dan 15 miljoen keer verkocht!
— Luus

Voor vrouwen of mannen?

vrouw-of-man

50%

50%

Hoe dik is de pil?

298 pagina’s
dikke-pil

Ga je dit boek lezen?

 


boekiewoogie-beeldmerk


+ Er zijn nog geen reacties

Reactie toevoegen

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.