Recensie: Bente de Bruin – Het staat (niet alleen) in de sterren

Astrologie is hot. Steeds meer mensen duiken in deze wondere wereld en komen er algauw achter dat er veel meer is dan een horoscoop van twee zinnen. In plaats van één sterrenbeeld heb je er opeens een paar. En o ja, de stand van de planeten zegt ook weer iets over je…

Als je je voor het eerst in astrologie verdiept, stuit je misschien op termen die je nog niet kent. Gelukkig legt Bente de Bruin je in dit boek alles duidelijk uit. In Het staat (niet alleen) in de sterren laat ze je zien hoe je de kennis kunt gebruiken om de wereld om je heen beter te begrijpen en allerlei interessante inzichten over jezelf en anderen op te doen.

ISBN: 9789402709698 – Uitgeverij HarperCollins – Aantal pagina’s: 264 – Informatief

*****

5 van de 5 sterren — Kaylee

‘Astrologie wordt duidelijk én heel erg interessant met Het staat (niet alleen) in de sterren.’

*****

Voordat ik dit boek las was astrologie voor mij een nogal vaag thema dat naar mijn idee het simpelweg verdiepen van de sterrenbeelden was. Het staat (niet alleen) in de sterren bewijst echter dat astrologie duidelijk is en eigenlijk heel erg leuk. Bente de Bruin begint met de uitleg over de verschillende onderdelen binnen astrologie: zonneteken, maanteken en ascendant. Vervolgens laat ze je online je geboortehoroscoop genereren, dit is het uitgangpunt om het boek mee te lezen.
Bente leert hoe je je eigen horoscoop kan lezen aan de hand van bovengenoemde thema’s en de bijbehorende huizen. Ik vond het best wel bijzonder om het boek te lezen en ondertussen mijn horoscoop te ontleden. Hierbij kwam ik veel herkenbare dingen over mezelf tegen en het is verwonderlijk om te ontdekken waar deze vandaan komen vanuit de astrologie.

*****

Bente de Bruin begint met uitleg over astrologie. Hierdoor werd ik best afgeschrikt, want het klinkt allemaal vrij ingewikkeld. Gelukkig maakt Bente haar beloftes na, want ze geeft aan dat je het als lezer allemaal gaat snappen. Stap voor stap word je meegenomen in de wondere wereld van je horoscoop. Het is een interactief proces waarbij je het boek leest en de theorie hiervan toepast op je eigen horoscoop. Bente geeft voorbeelden die ze uitlegt aan de hand van haar eigen horoscoop.

‘Daarna komt dé planeet die je moet hebben als het aankomt op de liefde: Venus. Ik krijg erg vaak dit soort vragen binnen: ‘Kun jij mij vertellen of hij goed bij mij past? Hij is een Steenbok en ik ben Tweelingen.’ Helaas moet ik altijd (ongeveer) hetzelfde antwoord geven, want dit soort vragen zijn niet te beantwoorden aan de hand van de zonnetekens. Hoewel je je moet afvragen of je überhaupt de astrologie wilt raadplegen om te zien of jij en je nieuwe vlam wel een match zijn, is het kijken naar het zonneteken gewoon niet toereikend. Een beter begin van je liefdesonderzoek is planeet Venus. Daarover straks meer, maar hopelijk is het je nu wel duidelijk waarom deze planeet in mijn rijtje met favorieten staat.’

Het staat (niet alleen) in de sterren is voor iedereen die is geïnteresseerd in astrologie. Als lezer word je stap voor stap meegenomen in het bekijken van je eigen horoscoop. Je zult je erover verwonderen hoe herkenbaar de uitkomst hiervan is.

50%

50%

264 pagina’s